بسته بندی مواد غذایی،یکی از با اهمیت ترین موارد تصاحب بازارهای داخلی و خارجی می باشد؛وتولیدکنندگان نوشیدنی باید بر این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند زیرا بسته بندی، تصویر خوبی را از محصول تولیدی در چشم خریداران متواتر می سازد و شرکت هایی که به اهمیت این موضوع پی برده اند؛مدت هاست که در پروسه بسته بندی خود همیشه به دنبال بروزترین وخاص ترین طرح های بسته بندی هستند. بطری های شیشه ای،هم از دسته محصولات بسته بندی به شمار آمده و نقش به سزایی را در جهت ترغیب مشتریان ایفا میکند. میزان درخواست بطری های شیشه ای فقط برای بازار داخل ایران حدود 500 هزار تن در سال می باشد.که با تامل براین ظرفیت میتوان به نقش با اهمیت بطری های نوشیدنی پی برد.درکشورهای اروپایی و آمریکایی بطری های شیشه ای تقاضای خیلی بالایی برای خرید دارند و کارخانه های زیادی درجهت ساخت بطری های شیشه ای تشکیل شده اند.وباارائه طرح های زیبا و متنوع به کارخانه های تولید کننده نوشیدنی سعی در تصاحب جایگاه بازار از رقبایشان هستند در ایران هم کارخانه های زیادی مقداری از ظرفیت خود را بر تولید بطری های شیشه ای صادراتی، اختصاص داده اند و طرح های زیبا و اختصاصی جهت صادرات طراحی و تولیدمی نمایند.
صادرات بطری های شیشه ای به کدام مناطق جهان بیشتر است.
سازمان هایی در جهان هستند که هر ساله میزان آمار و ارقام صادرات تمامی کشورها را آنالیز کرده و یک فهرست کامل در اختیار تجارو بازرگانان قرارمیدهند.
البته درکنار صادرات،میزانی ورودی کالا یا همان واردات کالا را منتشر می نمایند در ایران هم سازمان اتاق بازرگانی تهران آمار سالیانه صادرات/واردات ایران را براساس کدتعرفه و نوع محصول منتشر می نماید اما این وب سایت نواقصی دارد و کد تعرفه های خیلی محصولات درج نشده و اصلا یافت نمیشود.سایت ما براساس تحلیل و آنالیز سایت های ترند یا تحلیلی تجارت میزان واردات و صادرات بطری های شیشه ای را بر اساس HSCODE یا کد تعرفه محصول در اختیار تجار و بازرگانان قرار میدهد تابا نگاه تحلیلی اقدام به بازاریابی بین المللی بطری شیشه ای، درجهان نمایند.
میزان صادرات بطری های شیشه ای:
خیلی ازکشورهای دنیابه بحث بازیافت محصولات شیشه ای به خاطر مسائل زیست محیطی و منابع محدود مواد معدنی اهمیت می دهند و به همین دلیل با ایجاد یک ساختار نظام یافته سعی میکنند تمامی ضایعات بطری شیشه گلاب عرقیات را به روش های مختلف جمع آوری کرده و درچرخه مجدد تولید قرار دهندزیرا شیشه قابلیت بازیافت چندین باره راداردو کشورهای اروپایی با توجه ویژه به اهمیت بازیافت شیشه ای توانسته اند علاوه بر تامین بازارهای داخلی خیلی از ظرفیت تولیدی خود را به صادرات هم اختصاص دهند.
درتصویر زیر میزان صادرات بطری های شیشه ای کشورهای جهان را بر اساس عددو ارقام تحلیلی در سال 2019 را مشاهده میفرمایید.
میزان واردات بطری های شیشه ای را درسال 2019 بر اساس آمارهای تحلیلی مشاهده میفرمایید.
میزان تقاضای پت پلاستیکی به نسبت بطری های شیشه ای:
بطری های پلاستیکی یا پت، از چندین منظر قابل توجه است که باعث شده میزان مصرف این ماده هرساله رو به افزایش باشد.مهمترین دلیل اقبال عمومی کارخانه ها و تولیدکنندگان به استفاده از ظروف پلاستیکی به دلیل وزن کم،مقاومت مکانیکی بالا،مواد اولیه ارزان و حمل و نقل آسان است؛ اما این ظروف با داشتن مزیت هایی دارای معایب زیادی هم هستند مهمترین معایب ظروف پلاستیکی انتشار و آزادشدن مواد سمی در هوا شامل،روی،آنتیموان،مشتقات برومید،دی اکسین،فنول ها مواردی هستند که آثار جبران ناپذیری بر انسان و محیط زیست میگذارد.همچنین استفاده از این ظرف ها به دلیل مشکلات متعدد دربازیافت و هزینه زیاد جهت خاکچال زباله های
حاصل از بطری های پلاستیکی یا پت مقرون به صرفه نمی باشد.درمقابل این مواد بطری های شیشه ای، از مواد معدنی ساخته شده که می توانند به راحتی و با هزینه
پایین بازیافت شوند(15 تا 20 مرتبه) به گونه ای که بطری های شیشه ای، بازیافت شده کاملا کیفیتی مانند بطری های اولیه داشته و نیزانرژی کمتری را نسبت به انرژی اولیه جهت تولید نیازمند هستند.بطری های شیشه ای، می توانند محلی ایمن برای ذخیره سازی مواد خوراکی باشد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.