مبلمان نقش مهمی در محیط و تجربه/فرآیند یادگیری دارد. به اندازه تجهیزات، ساختمانها و سایر منابع یادگیری مهم است.
اجرای صحیح ارگونومی مبل با قیمت ۵ میلیون کلاس درس برای حفظ سلامت، بهبود عملکرد تحصیلی، یادگیری و انگیزه لازم است.
کلاس درس مشابه محیط های کاری دیگر است، زیرا هم «کار ایستا» و هم «نیرو» متقابل وجود دارد. کار ایستا به فعالیت اسکلتی عضلانی مورد نیاز برای حفظ یا نگه داشتن یک موقعیت خاص اشاره دارد.
مثلاً نشستن و قائم نگه داشتن سر و تنه مستلزم کار ایستا است. در حالی که نیرو به میزان تنش ایجاد شده در عضلات به منظور حرکت یا نگه داشتن بدن در یک وضعیت خاص اشاره دارد.
الزامات ارگونومیکی متن تشکر مشتری از فروشنده برای صندلی های آموزشی مانند صندلی های کار است. 1،2 Occhipinti و همکاران 2 بیان کردند که ایمنی، سازگاری، راحتی، عملی بودن، دوام و مناسب بودن الزامات هر صندلی کاری هستند. به نظر ما، این موضوع برای محیط دانشگاه نیز قابل اجرا است.
مبلمانی که طراحی نامناسب و متناسب با ویژگی های دانش آموز نباشد می تواند منجر به خستگی سریع تر، وضعیت بدنی معیوب و ایجاد حالت های آسیب شناختی شود که می تواند بر عملکرد آنها در تمرکز در کلاس تأثیر بگذارد.
مطالعه اولسن نشان داد لیوان یکبار مصرف قهوه طراحی نامناسب مبلمان کلاس درس به بروز بالای اختلالات اسکلتی عضلانی در بین دانش آموزان کمک کرده است.
نشان داده شده است که استفاده از مبلمان نامناسب از نظر ارگونومی منجر به بارها و فشارهای اسکلتی عضلانی، بدتر شدن سلامتی و کاهش بهره وری می شود.
تحقیقات در زمینه ارگونومی گوشواره طلا منجر به افزایش علاقه به فناوری کار و طراحی مبلمان بر اساس بیومکانیک بدن انسان.
مطالعات کمی در برخی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در مورد مناسب بودن ارگونومیک محیط کار و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان انجام شده است.
چند مطالعه انجام شده در نیجریه، طراحی مبلمان و اقدامات تن سنجی کارکنان اداری و کارخانه ها را ارزیابی کرده است.
با این حال، اطلاعات کمی در مورد مناسب بودن ارگونومیک مبلمان آموزشی برای دانش آموزان، به ویژه در موسسات آموزشی عالی در نیجریه وجود دارد. از این رو نیاز به ارزیابی مبلمان آموزشی دانشجویان در یک محیط دانشگاهی است.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.